Taky se těšíte, až vyjedete hned při první příležitosti? Abyste se však vyhnuli zklamání, že motorka např. ani neškytne, je potřeba ji dávat nejen na jaře nějakou tu péči. A vůbec nemusí stát balík. Takže postupně.
Motorkářská bible – SERVISNÍ MANUÁL – hovoří vždy jasně
O svou mašinu je potřeba se pravidelně starat. Přes to nejede vlak. Kdy a jak? To vám stejně nekompromisně poví servisní manuál a v něm tabulka servisních intervalů. Podle ní budete přesně vědět, co a kdy máte na své motorce zkontrolovat a provést. Když se jí budete řídit, většina problémů a drahých oprav vám odpadne.
Servisní manuály jsou běžně ke stažení na internetu. Abyste je nemuseli hledat, odkazy na ně přikládáme sem. Jako na zlatém podnose. K přelouskání z angličtiny vám pomůže jakýkoliv překladač, např. ten od Googlu.
Klikni, vyhledej svoji motorku a studuj
Aprilia, BMW, Cagiva, ČZ, Ducati, Harley Davidson, Honda, Jawa, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph, Vespa, Yamaha a všechny další značky.
Podzim/zima = ideální čas na důkladný servis motorky
Pokud se neřídíte přesně podle tabulky servisních intervalů, měli byste se alespoň 1x ročně na svou motorku podívat a dát jí potřebnou péči. To znamená: vyměnit oleje a filtry (i když jste toho moc nenajeli), zkontrolovat převodovou část, řízení, tlumiče, brzdy, napnutí řetězů/řemenů, jestli všude doléhají plastové části, … Pokud nechcete nic opomenout a dopřát své mašině vše co potřebuje, motorkářská bible poradí.
Úplně to vidíme. Většina z vás si říká: „Já zas tolik nelítám”, nebo „To ještě vydrží…” Věřte, že na motorce se chyby neodpouští… Nepřipravená mašina nemusí být hned nepojízdná, ale v krizové situaci vás bohužel nepodrží a následuje pád.
Ty zkušené z vás, kteří se o svého mazla pravidelně starají, pravděpodobně nic moc při prohlídce nepřekvapí. Zvlášť pokud jde o starší stroj, který v sobě nemá tolik elektroniky. Pro ty méně zkušené, časově vytížené, těm co se jednoduše nechce, nebo pro ty, kteří chtějí mít svůj stroj opravdu v perfektní kondici, tak ho doporučujeme dovézt na prohlídku do KVALITNÍHO servisu. Třeba k nám do Moto Králov. A to právě na podzim nebo v zimě (motorku odvezeme/přivezeme), kdy jsou čekací doby na dodání dílů i celého servisu krátké = u nás máte do 2 až 3 dnů motorku zpět doma. Na jaře jsme my i všichni ostatní full dlouho dopředu. O dalších benefitech nejen zimního servisu v Králově se rozepíšeme trochu později.
I správně zazimovaná motorka potřebuje probublat a pohladit
Pokud vaše motorka prošla posezónním servisem (má vyměněný olej, olejové filtry, atd.), je umytá a máte pro její zimní spánek vhodné místo (suché a se stálou teplotou alespoň okolo 10 až 15 stupňů), pak stačí už jen všem známý základ – nádrž plná 100 oktanového benzínu a kvalitní, plně nabitá baterie. 99 % motorek na jaře potom bez problémů chytne.
Naše doporučení: tak jako každé ženě prospěje nějaké to pohlazení a pravidelná péče, i motorka vám to vrátí, když ji alespoň 2x až 3x za zimu nastartujete, necháte ji probublat a napíchnete ji na nabíječku.
Na jaře pak stačí zkontrolovat, dofouknout pneu a vyrazit vstříc zážitkům
Pokud svou motorku na jaře bez problému nastartujete a po běžné kontrole vše běží a drží jak má, stačí už jen po zahřátí zkontrolovat tlaky pneumatik a správně je dofouknout. Přesné čísla najdete bud v uživatelském manuálu a nebo na štítku poblíž zadního kola. Tady máte tlaky pro orientační představu:
- sportovní motorky: 2,2 až 2,5 baru vpředu a 2,4 až 2,8 baru vzadu
- choppery a cruisery: 2,0 až 2,5 baru vpředu a 2,7 až 2,9 baru vzadu
- cendura: 1,7 až 2,0 baru vpředu a 2,0 až 2,5 baru vzadu
Pokud by se vám něco nezdálo, raději nás kontaktujte. Za optání nic a pak bude dušička v peří. Dáme spolu kafe, poradíme, pomůžeme a vše půjde líp. Předsezónní prohlídku uděláme i na počkání. Pokud motorka ani neškytne, přijedeme a prohlédneme.
A hlavně užívejte naplno, ale bezpečně. Přece jen nějakou dobu jste nejeli a i motorka se musí znovu dostat do provozního stavu. Tak jako vy po zimě. Takže to hned zkraje netlačte na maximum.
Královský servis: máme tu rádi přátelský přístup
Jasné, něco je potřeba si vydělat. Ale jen o tom to není. Nejlepší tak je, když přijedete, dáme kafe, povykládáme, koukneme na ni a poradíme vám tak, aby jste měli svou motorku stále v cajku. Jak s tím vším pak naložíte, to už je na vás.
Důvody, proč na servis motorky a její opravy do Moto Králova
- za slušné ceny děláme veškeré opravy, servisujeme všechny motorky
- pro motorku klidně přijedeme, odvezeme, poléčíme ji a přivezeme vám ji zpět
- přizpůsobíme se vašim aktuálním financím = uděláme to nejnutnější a domluvíme se co a jak dál
- s diagnostikou Texa zjistíme i u těch nejnovějších bajků, co je trápí
- půjčíme tři nablýskané krásky a pomůžeme koupit novou motorku
- máme web plný praktických dárkových poukazů
- jsme prostě féroví lidé, mechanici a motorkáři, kteří vám pomohou od namontování rámečku a výměny kapalin až po komplet opravu motorky, a to i po nehodě
- veškeré další info najdete na tomto webu nebo jednoduše – zavolejte/napište