Jarní servis motorky není raketová věda. Stačí málo a jedeš

Moto Králov kontrola tlaku v pneumatice

Taky se těšíte, až vyjedete hned při první příležitosti? Abyste se však vyhnuli zklamání, že motorka např. ani neškytne, je potřeba ji dávat nejen na jaře nějakou tu péči. A vůbec nemusí stát balík. Takže postupně.

Motorkářská bible – SERVISNÍ MANUÁL – hovoří vždy jasně

O svou mašinu je potřeba se pravidelně starat. Přes to nejede vlak. Kdy a jak? To vám stejně nekompromisně poví servisní manuál a v něm tabulka servisních intervalů. Podle ní budete přesně vědět, co a kdy máte na své motorce zkontrolovat a provést. Když se jí budete řídit, většina problémů a drahých oprav vám odpadne.

Servisní manuály jsou běžně ke stažení na internetu. Abyste je nemuseli hledat, odkazy na ně přikládáme sem. Jako na zlatém podnose. K přelouskání z angličtiny vám pomůže jakýkoliv překladač, např. ten od Googlu.  

Klikni, vyhledej svoji motorku a studuj

Aprilia, BMW, Cagiva, ČZ, Ducati, Harley Davidson, Honda, Jawa, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph, Vespa, Yamaha a všechny další značky. 

Podzim/zima = ideální čas na důkladný servis motorky

Pokud se neřídíte přesně podle tabulky servisních intervalů, měli byste se alespoň 1x ročně na svou motorku podívat a dát jí potřebnou péči. To znamená: vyměnit oleje a filtry (i když jste toho moc nenajeli), zkontrolovat převodovou část, řízení, tlumiče, brzdy, napnutí řetězů/řemenů, jestli všude doléhají plastové části, … Pokud nechcete nic opomenout a dopřát své mašině vše co potřebuje, motorkářská bible poradí. 

Moto kralov cisteni retezu s kettenmax
Jednoduchá, čistá a rychlá údržba řetězu se sadou KettenMAX

Úplně to vidíme. Většina z vás si říká: „Já zas tolik nelítám”, nebo „To ještě vydrží…” Věřte, že na motorce se chyby neodpouští… Nepřipravená mašina nemusí být hned nepojízdná, ale v krizové situaci vás bohužel nepodrží a následuje pád. 

Ty zkušené z vás, kteří se o svého mazla pravidelně starají, pravděpodobně nic moc při prohlídce nepřekvapí. Zvlášť pokud jde o starší stroj, který v sobě nemá tolik elektroniky. Pro ty méně zkušené, časově vytížené, těm co se jednoduše nechce, nebo pro ty, kteří chtějí mít svůj stroj opravdu v perfektní kondici, tak ho doporučujeme dovézt na prohlídku do KVALITNÍHO servisu. Třeba k nám do Moto Králov. A to právě na podzim nebo v zimě (motorku odvezeme/přivezeme), kdy jsou čekací doby na dodání dílů i celého servisu krátké = u nás máte do 2 až 3 dnů motorku zpět doma. Na jaře jsme my i všichni ostatní full dlouho dopředu. O dalších benefitech nejen zimního servisu v Králově se rozepíšeme trochu později.  

I správně zazimovaná motorka potřebuje probublat a pohladit  

Pokud vaše motorka prošla posezónním servisem (má vyměněný olej, olejové filtry, atd.), je umytá a máte pro její zimní spánek vhodné místo (suché a se stálou teplotou alespoň okolo 10 až 15 stupňů), pak stačí už jen všem známý základ – nádrž plná 100 oktanového benzínu a kvalitní, plně nabitá baterie. 99 % motorek na jaře potom bez problémů chytne.  

Naše doporučení: tak jako každé ženě prospěje nějaké to pohlazení a pravidelná péče, i motorka vám to vrátí, když ji alespoň 2x až 3x za zimu nastartujete, necháte ji probublat a napíchnete ji na nabíječku.

Moto Kralov nabijecka na motorku FULBAT
Nabíjení motorky s chytrou nabíječkou FULBAT FULLOAD 750

Na jaře pak stačí zkontrolovat, dofouknout pneu a vyrazit vstříc zážitkům 

Pokud svou motorku na jaře bez problému nastartujete a po běžné kontrole vše běží a drží jak má, stačí už jen po zahřátí zkontrolovat tlaky pneumatik a správně je dofouknout. Přesné čísla najdete bud v uživatelském manuálu a nebo na štítku poblíž zadního kola. Tady máte tlaky pro orientační představu:

  • sportovní motorky: 2,2 až 2,5 baru vpředu a 2,4 až 2,8 baru vzadu
  • choppery a cruisery: 2,0 až 2,5 baru vpředu a 2,7 až 2,9 baru vzadu
  • cendura: 1,7 až 2,0 baru vpředu a 2,0 až 2,5 baru vzadu

Pokud by se vám něco nezdálo, raději nás kontaktujte. Za optání nic a pak bude dušička v peří. Dáme spolu kafe, poradíme, pomůžeme a vše půjde líp. Předsezónní prohlídku uděláme i na počkání. Pokud motorka ani neškytne, přijedeme a prohlédneme. 

A hlavně užívejte naplno, ale bezpečně. Přece jen nějakou dobu jste nejeli a i motorka se musí znovu dostat do provozního stavu. Tak jako vy po zimě. Takže to hned zkraje netlačte na maximum.

Královský servis: máme tu rádi přátelský přístup

Jasné, něco je potřeba si vydělat. Ale jen o tom to není. Nejlepší tak je, když přijedete, dáme kafe, povykládáme, koukneme na ni a poradíme vám tak, aby jste měli svou motorku stále v cajku. Jak s tím vším pak naložíte, to už je na vás. 

Moto Kralov Tomas Kominek Filip Kocica
Filip Kočica a Tomáš Komínek – poradíme a pomůžeme se vším okolo motorek

Důvody, proč na servis motorky a její opravy do Králova

  • za slušné ceny děláme veškeré opravy, servisujeme všechny motorky
  • pro motorku klidně přijedeme, odvezeme, poléčíme ji a přivezeme vám ji zpět
  • v zimě dáváme na servis 15% slevy na práci a dovoz do 100 km zdarma
  • přizpůsobíme se vašim aktuálním financím = uděláme to nejnutnější a domluvíme se co a jak dál
  • s diagnostikou Texa zjistíme i u těch nejnovějších bajků, co je trápí
  • půjčíme dvě nablýskané krásky a pomůžeme koupit novou motorku
  • máme e-shop, který se plní kvalitním zbožím
  • jsme prostě féroví lidé, mechanici a motorkáři, kteří vám pomohou od namontování rámečku a výměny kapalin až po komplet opravu motorky, a to i po nehodě
  • veškeré další info najdete na tomto webu nebo jednoduše – zavolejte/napište

Na závěr pár věcí, které by vám pro základní servis motorky fakt neměly chybět

Motorove oleje pro motorky
Hafo motorových olejů a olejových filtrů najdete už teď na našem shopu

Pokud potřebujete ohledně motorek cokoliv

Tomáš Komínek
Tomáš Komínek

Majitel a motorkář tělem i duší.