Jak vybrat motorku, když jsi začátečník, díl 2. ZAHOĎ EGO

jak vybrat motorku začátečník zahod ego

Motorek je celá řada a výběr nové, obvlášt pro začátečníka, není žádný med. Proto jsme se rozhodli sepsat tohoto průvodce, abyste věděli, jaké máte možnosti a co všechno si musíte před koupí pohlídat. 

V prvním díle jsme vám představili všechny typy motorek. Díky tomu byste měli mít jasno v tom, co od své motorky očekáváte. Tedy konkrétně to, na jaký terén a pro jaké příležitosti ji budete používat. Jestli do práce, do lesa, na kochačku po okolí, na závodní dráhu, nebo třeba na cestování…To vám celý výběr své nové mašiny dost ulehčí. V tomto díle vám naopak trošku promluvíme do duše, abyste ze startu hned nekoukali po velkých a silných strojích. Věřte, že se tak vyhnete spoustě nepříjemným problémům. Tak pojďme na to. 

Ještě ale malá vsuvka. Tento článek neberte jako nějaké kázání, ale za ty roky, co se v tomto oboru pohybujeme, jsme byli u mnoha nehod a někdy i dost těžkých… Většina byla díky porušení předpisů nebo nezvládnutou a špatně připravenou motorkou. 

První výběr motorky v nácti i návrat do sedla po dlouhých letech

Je dobré si hned ze startu ujasnit, kdo to ten začátečník vůbec je. Samozřejmě, může to být náctiletý kluk/holka, kteří začínají v autoškole na nějaký stopětadvacítce – a tak to má být. Ale stejně tak je začátečníkem chlap/žena, kteří se po xy letech k motorce vrací. A tady právě nastává, převážně u mužů, častá chyba. Dospělý chlap si chce hned koupit velký, silný a těžký stroj, protože v mládí jezdil na Jawě a je tak přece vyježděný. Zároveň si nechce kupovat žádnou slabotu, bo co by na to řekli kámoši a chlapi v práci. Takže hurá rovnou do nového litra! Stejně by si za rok kupoval silnější a nechce tak vyhazovat peníze za nějakou pětistovku, nebo dokonce třístovku… A tohle za nás fakt není vůbec dobrý přístup.

vysněné motorky
Do své vysněné mašiny je dobré svými zkušenostmi vyrůst

Motorka by měla růst s vašimi zkušenostmi

Mnohem rozumnější je, když si do začátku koupíte starší, slabší a lehčí stroj, s kterým vždy vypilujete techniku jízdy. A až z motorky bezezbytku vyždímete veškerý potenciál, posunete se o kubaturu nahoru. Vždycky je totiž lepší ovládat motorku, než aby motorka ovládala vás. Silný a těžký stroj si stejně bez perfektního ovládání vůbec neužijete = budete jezdit pod jeho (i svoje) možnosti, a to i když má celou plejádu jízdních asistentů (je dokázané, že 90 % motorkářů nevyužije výkon motorky ani z 50 %). A navíc, řídit slabší motorku, třeba s 50 koňmi, je dost dobrá zábava.

Další výhodou pak je, že starších bazarových motorek je nepřeberné množství a nebude vás ani tolik mrzet, když vám někde spadne a odře se. TAKŽE, ZAHOĎTE EGO, pořiďte si starší a slabší mašinu, vyjezděte se do maxima a pak jděte o stupeň výš. Takto to opakujte do doby, než dojdete ke své vysněné mašině. Věřte, že teprve teď to bude stát za to!

Na pokračování makáme o106

Mezitím vám určitě bodne náš starší článek Jak koupit ojetou motorku na jistotu. Dozvíte se, jak vám při výběru a nákupu ojeté motorky dokážeme pomoct my. Ať už s celým procesem, nebo jen s dílčí částí. Budete tak mít jistotu, že neproděláte kalhoty.

moto kralov prepis motorky kominek
Pomůžeme vám koupit motorku tak, abyste neprodělali kalhoty

Pokud potřebujete ohledně motorek cokoliv

Tomáš Komínek
Tomáš Komínek

Majitel a motorkář tělem i duší.